Publisert av: ingridmogstad | 3. februar 2011

De foerste to dagene

Naa har jeg kommet frem og vaert her i to dager allrede. Jeg skal ikke lyve, det er ganske overveldende aa komme til et saa annerledes land alene for foerste gang. Bianca skal komme ned i dag, det skal bli fint aa se et kjent fjes.

Vi lever paa selve barnehjemmet, med alle barna boende i foerste etasje. Hjelpe meg de er soete! Vant til at fremmede frivillige kommer og gaar er de vant til aa ta kontakt og de er ikke spesielt sjenerte. I dag var det kinesisk nyttaar noe som ogsaa feires her siden mange kambodsjanere er halvt eller kvart kinesiske.

Selve barnehjemmet ligger 15 min utenfor sentrum og de vanligste fremkomstmidlene er tuktuk og moped. I morgen starter skolen igjen etter den lille ferien (pga kinesisk nyttaar). Spennende, det skal bli fint aa begynner hverdagen her. Maa bare venne meg til varmen, lydene og doegnrytmen. Bilder kommer etterhvert, maa bare finne ut hvordan foerst.

Responses

  1. Hei Ingrid!
    Takk for lenken! Jeg lover å følge med på hva som skjer! Lykke til!
    Hilsen Ingrid

  2. Morn Mose!
    Dette er en awesome blogg (selv om det er litt sært med den «jeg har akkuratt lest» spalten, men jeg hadde ikke forventet noe annet av deg. ^^ jeg digger bloggen så langt, og gleder meg til mer. og bilder.
    hva er en tuktuk forresten?

    mvh Carl Otto


Legg igjen en kommentar

Kategorier

